Translate

fredag 18 augusti 2023

Bahamas får vänta likaså Bornholm ,-) Balkongenmys blir det mycket av ,-)

 

Balkongen har ju en plats i hjärtat, vi lever på den sommartid ,-)  En tomt hade varit för mycket, men balkong, bara namner är ju underbart!

Tomatplantorna är nu 2 meter höga ,-) En tomat får vi! 😉  Vårt fel, men åh så mysigt med grönt!

Vi har inte kommit iväg på någon mer resa. Vattenhunden får simma varje dag, men där är för djupt för de andra två tyvärr.

Äntligen har nyponrosorna fått ny fart ,-))

Mannen och jag hade kräftskiva på balkongen. Satt uppe till kl 2.

Har nu kollat hur många bilder som helst på vårt nya semestermål, som tyvärr måste vänta tills nästa sommar......Bornholm. Znogge skrev om Bornholm och jag förälskade mig direkt. Dit ville vi båda två.

Hoppas på mer värme.......😀

Eftersom tomatplantor ska ha mycket vatten satte vi dom i en stor balja ,-) praktiskt var det alla fall.

Ha det fint 💗



6 kommentarer:

  1. Balkongmys låter väldigt trevligt och en balkong kan verkligen bli en liten oas. Synd att det inte blir fler tomater men plantan i sig är ju vacker ändå.

    Bornholm är jättefint och lagom storleksmässigt tycker vi. I dag har vi haft en trevlig dag på den norra delen.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dottern har minst 30 tomater, men jag är helnöjd, precis grönskan älskar jag ,-) Fortsatt fin semester önskar jag ,-) det ser helmysigt ut, vacker ö. Kram ,-)

      Radera
  2. Jag har länge drömt om Bornholm. Dit kom vi aldrig, min make och jag, men vi kom till alla de andra danska öarna, så fantastiskt som det var.
    Hoppas ni får er dröm besannad!
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag vi får ,-) Bahamas klämde jag bara till med ändå, ingen längtan dit! ,-) Danmark är vackert och har jättefina öar ,-) Än kan din dröm bli sann, även om det sorgligt nog inte blir med den du önskade. Varm Kram

      Radera
  3. Så fint med er balkong och perfekt att njuta där. Verkligen en häftig tomatplanta men visst borde den kunnat ge mer än en tomat. Men den kanske överraskar.
    Bornholm är verkligen fint så det blir helt klart något att se fram emot.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Bornholm ser vi fram emot ,-) Vi har två plantor, men har vi tur får vi dela på en tomat, ,-) Men det gör inget, grönska är det bästa jag vet ,-) Ha det jättefint! Varm Kram ,-)

      Radera