Translate

måndag 11 december 2023

Det händer ett och annat

 Här blir det inte många inlägg, jag gillar  ju att sätta in bilder, men har inte fått ordning på det än. Dom finns säkert där, men det var ju tusentals bilder, nu snackar vi tusentals 😀 uppåt tiotusen eller troligtvis mer, kan vara det dubbla, som ska in och sparas i molnet och gudarna vet vad!

Sen är jag ju så haj på sånt här också......det kommer upp en massa som ska fyllas in, en ny dator , en massa krångel!

Idag skriver vi de få julkort som vi ska skicka. Klär den lilla köksgranen, som är otroligt söt.  Förr hade vi alltid en stor äkta gran. 

En  GPS Tracker till ena hunden har vi köpt, och installerat, vilket tydligen var hur krångligt som helst, fick hjälp  😆 Hundarna brukar ju inte rymma, men en whippet kan ju sticka om den ser nåt intressant, och varför vänta tills det händer nåt!? Så nu ser vi var vi går, kanonbra!

Kallt har vi haft i lägenheten, speciellt nattetid, så kallt så man har dragit sig för att gå upp på toaletten. 

Så nu har vi för första gången köpt lakan i flanell, alltså härligare lakan och påslakan får man leta efter, en flanell ja en särk , ni vet som på gamla tiden😜Så nu vågar man upp mitt i natten också. Bästa köpet!

Sen höll vi på att krascha med bilen!!! Så hemskt.  En tiondels sekund räddade oss.  Jag såg bilen framför, det gjorde inte min man, jag varnade och varnade, till slut skrek jag, jag skrek och skrek, men han reagerade inte. Till slut var vi alldeles bakom, på motorvägen!  Då hann han inte bromsa! Svängde ut och kastade om ratten, så räcket kom flygande och så på rätt håll framåt igen! Sen var jag så chockad, det var mannen också. Sen var jag urförbannad minst sagt! Hur kunde du inte höra mig!? Jag gallskrek!  att bilen hade saktat in, så många gånger. Ja nu har vi pratat färdigt om det. Och han har lovat att det inte kommer att hända igen, somnat hade hann inte, för vi pratade precis innan jag varnade.

Ha det nu fint! 💟

8 kommentarer:

  1. Hoppas att det löser sig med bilderna så att du kan lägga in sådana igen. Det är ju inte helt fel med en bild i inlägget även om det fungerar utan.

    Så smart med en GPS-tracker och en sådan skulle jag kunna tänka mig till Miss T. Visst är det så att man ska skaffa den innan något händer.

    Min svägerska har använt den sortens lakan och hon tycker de är så sköna. Själv har vi inte testat dock. Jag vill inte ha det för varmt på natten men det finns ju också en gräns för hur kallt det kan vara.

    Men så obehagligt att ni nästan höll på att krascha för det kunde slutat riktigt illa! I en sådan situation blir man både arg och rädd. Det var verkligen jättekonstigt att din man varken såg bilen eller hörde hur du skrek. Helskumt minst sagt. Nåja, det viktigaste var i alla fall att inget hände för olyckor på motorvägar och i hög hastighet vill man inte uppleva.
    Det får bli lugna gatan fortsättningsvis.

    Önskar en fin start på den nya veckan!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar fungera fint GPS:en vi har tänkt köpa en så länge ,-) sen törs man ju inte vänta längre ,-)) På en whippet är det nästan ett måste, de andra skulle inte springa bort. Ovanligt kallt inne har det varit, så flanell toppen ,-)) Ja det var skumt att han inte hörde hur jag gallskrek och han har ingen förklaring.
      Man har ju stort ansvar för andras liv också, så det var en mardröm! En fin vecka önskar jag dig! Kram ,-)

      Radera
  2. Oj! Sådan tur att det inte hände något värre.
    Bra att vara förutseende vad deg gäller ĥunden.
    Flanellskjorta. Låter skönt. Kör med täcke + filt.
    Skrev julkort igår. Fick ihop till sju. Förr var det massor. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur han lyckades undvika det, är en gåta, en mardröm. Skyddsänglar både våra och de i bilen framför! Ovanligt kallt inne, vi brukar ha det varmare. Den skjortan är underbar, jag som alltid haft små tunna nattlinnen ,-))
      En whippet sticker ju på instinkt efter rådjur och harar mest. De andra skulle aldrig springa bort, man brukar ju alltid vänta tills något har hänt, vi har ju väntat länge nog, till slut blev man ju lite orolig ,-) Den fungerar fint! Förr satte vi upp alla julkort på en skåpdörr i hallen, så många, nu får omk 5-7 ligga på ett fat ,-))) Lite synd, en fin tradition. Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  3. Det är toppen med GPS. Sarah har varsina till deras hundar.
    Usch, det där med påkörningsolyckor. Vi var ute för nåt liknande. Jag sa till Sigge som körde, jag känner mig plötsligt så trött. Jag med, svarade han och så var han i mitträcket. Fort som bare den. Bilen blev skrot med vi klarade oss oskadda.
    Hoppas det går bra med dina bilder!
    Trevlig lucia, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja GPS känns tryggt! Vi borde ha skaffat en till vår whippet tidigare. Otroligt att man kan se precis var dom är ,-) Men fy så otäckt att ni kraschade, men himla tur att ni klarade er oskadda. Fort går det!
      Här vet jag eller vi inte vad som hände, för jag ropade så många gånger, eller gallskrek. En tiondels sekund ifrån. Hjälp från ovan tror mannen som inte förstår att det gick vägen. Och samma med er troligtvis!!
      Hoppas du har haft en fin Lucia! Vi har inte sett någon, men där mamma bor hade de 30 lussande små barn, sånt uppskattas verkligen,-)
      Ha det fint KRAM ,-)

      Radera
  4. Alltid fint att titta in till dig. Förstår att det känns bra med en GPS till en av hundarna. Lätt hänt att de förvirrar sig.
    Pust! Vilken tur ni hade här i bilen.Förstår att du då både var uppskakad, rädd och arg.
    För egen del har jag inte bloggat sedan i april och det av speciella orsaker och troligen kommer jag att helt lägga ner den. Och intresset att skriva försvann i samband med det hela och då är det ju ingen idé. Läser nu ytterst få bloggar och inte så ofta. Ville bara berätta för dig...
    Passar också på att önska dig en God Jul.
    Kram Ditte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns kanon att ha GPS, den larmar direkt i mobilen om hunden bara kommer lite långt, nu är ju vi med, men det vet ju inte GPS.en ,-)) Ja det blev en chock minst sagt. Mannen förstår nu inte hur det kunde hända och hur han lyckades klara oss ifrån det.
      Jag har älskat att följa dina inlägg Ditte! Så många härliga tips och du har alltid hittat de mest härliga pärlorna! Men om det ändrar sig och man inte känner att man vill eller har lust av olika orsaker så då är det ju rätt att lägga ner. Tacksam att ha fått vara en av dina bloggvänner.
      God Jul till dig! Önskar dig allt gott!
      Varmaste Kramen Primrose

      Radera